Maatregelen voor de heropening na COVID19

Sinds 11 mei hebben we de deuren van onze winkel terug mogen openen. Om ons allen blijvend te beschermen, hebben we enkele richtlijnen voorzien. We zullen deze maatregels nadrukkelijk opvolgen bij de aankoop van jouw bril/zonnebril of lenzen, alsook uitvoeren van onze oogmetingen.

Maatregelen op een rijtje:

  • Hou 1,5 m afstand. Deze 1 meter en half is aangegeven aan de hand van markeringen op de grond, zowel buiten als binnen.
    Wij vragen rekening te houden met een max. van 6 personen om een goede afstand te kunnen bewaren. Gelieve even buiten te wachten wanneer er reeds 6 personen aanwezig zijn binnen de winkel.
  • Draag een mondmasker. We raden iedereen aan om een mondmasker te dragen. Uiteraard zullen wij zelf ook een mondmasker dragen die ons beide goed beschermt. Tijdens de aankoop van een montuur of zonnebril zullen wij voldoende afstand nemen, zodat jij jouw keuze kunt maken zonder mondmasker te dragen.
  • Desinfecteer je handen bij het binnenkomen. We verwachten dat de handen worden gedesinfecteerd bij het binnenkomen. Zo kunnen wij de hygiëne over 1 lijn trekken binnen de winkel.
  • Laat een stoel tussen tijdens het wachten. Dit duid ook op de 1,5 meter afstand regel. We vragen daarom graag altijd en overal in de winkel je afstand te behouden, ook bij het wachten. Maak je jouw keuze voor je montuur of zonnebril niet graag alleen, vragen we graag om het aantal personen binnen 1 groep klein te houden.
  • Alle monturen en onze verkooptogen zullen elke keer na gebruik volledig ontsmet worden. We willen jullie wel vragen zelf geen monturen aan te raken alvorens iemand bij jullie komt. Zo kunnen wij steeds alle brillen desinfecteren voor de volgende klanten.

Wij werken niet op afspraak en zullen geopend blijven volgens onze normale openingsuren voor zowel herstellingen, bestellingen, afhalingen. Wél vragen we rekening te houden met bovenstaande maatregelen binnen onze winkel.
Logisch lijkt ons dat we tijdens deze periode thuis blijven indien we ziek zijn of symptomen vertonen, én ons dus niet mengen onder de (andere) klanten.